Information 28

01 apr 2016

OBS: DENNE INFORMATION ER IKKE LÆNGERE GYLDIG. DEN ER PR. 28. NOVEMBER 2016 ERSTATTET AF INFORMATION NR. 33

 

Spillemyndigheden foretager praksisændring pr. 1. april 2016, der tillader selvbetjeningsterminaler i væddemålsbutikker uden brug af NemID.

Spillemyndigheden har tidligere, i Information nr. 5, sat rammerne for udbud af landbaseret væddemål. Følgende fremgår i informationen om udbud af væddemål via terminaler:

4. I væddemålsbutikker og på landbaserede kasinoer kan der opstilles:
a. Terminaler, der betjenes af personale.
b. Terminaler, hvor spilleren logger på dennes spilkonto hos tilladelsesindehaveren.

Dette bliver ændret til følgende:

4. I væddemålsbutikker og på landbaserede kasinoer kan der opstilles:
a. Terminaler, der betjenes af personale.
b. Terminaler, hvor spilleren logger på dennes spilkonto hos tilladelsesindehaveren.
c. Terminaler, der betjenes af kunden.

Det betyder, at udbud af væddemål kan ske via en selvbetjeningsterminal i en væddemålsbutik.

Der må ikke ske sammenblanding af spilleres midler online og landbaseret

Der må ikke ske en sammenblanding af indestående på en spillers konto i forhold til landbaseret og online udbud. Det skyldes, at det følger af bekendtgørelsen om online væddemål, at der ikke må modtages kontante indskud.

Hvordan skal du rapportere spil data til Spillemyndigheden

I forhold til rapportering af væddemål fra selvbetjeningsterminaler vil Spillemyndigheden foretage en ændring i standard records, så spil på selvbetjeningsterminaler kan adskilles fra øvrige væddemål.
Spillemyndighedens vejledning til rapportering af spil vil i den forbindelse blive opdateret senest medio marts. Du kan finde vejledningen her.