Information til arrangører af almennyttige lotterier: Fortrykte lodsedler og pligtoplysninger
Hvis du som arrangør af et almennyttigt lotteri med tilladelse til en ny salgsperiode fra Spillemyndigheden har fortrykte lodder, hvor pligtteksten grundet situationen med COVID-19 ikke længere er retvisende, anbefaler Spillemyndigheden alternativer til at foretage en ny trykning.
Spillemyndigheden anbefaler følgende alternativ:
- At du som arrangør udarbejder en informationsskrivelse med de tilrettede datoer oplyst på lodsedlen
- At informationsskrivelsen vedlægges hver lodseddel, som sælges fremadrettet
- At der, i det omfang det er muligt, gives behørig meddelelse om ændringerne af pligtoplysningerne til deltagere, som har foretaget køb af lodseddel forud for ændringen af datoer i pligtteksten
- At information om ændringerne oplyses klart og tydeligt via fx hjemmeside, brugergrænseflade eller lignende, hvor det giver mening
Ændringer i pligtteksten grundet COVID-19 vil forventeligt vedrøre enkelte eller flere af følgende:
- Tidsrum for afvikling af lotteriet
- Dato for lodtrækningen (Skal kun oplyses ved ikke-forhåndstrukne lodder)
- Tidspunkt for offentliggørelse af lodtrækningens resultat
- Sidste frist for gevinstudlevering
- Dato for, hvornår regnskabet foreligger
Pligtige oplysninger (pligtteksten) fremgår af bekendtgørelse om almennyttige lotterier § 6, stk. 2, nr. 1-12.
Har du spørgsmål til, hvordan du skal forholde dig som arrangør af et almennyttigt lotteri i denne ekstraordinære situation, opfordres du til at kontakte Spillemyndigheden.
Vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse hurtigst muligt.
Pas godt på jer selv og hinanden.