Årsredegørelse 2022
Alle tilladelsesindehavere af væddemål og onlinekasino, som har haft tilladelse i perioden fra 1. januar 2022 til 31. december 2022 skal sende en årsredegørelse.
Fremsendelse af årsredegørelsen for 2022 skal indsendes via et spørgeskema.
Før I kan udfylde skemaet vil I modtage et link med dertilhørende kode. Det anbefales at udfylde spørgeskemaet af én gang, men det er muligt at trykke på linket på et senere tidspunkt, hvor den burde genoptage besvarelsen med de tidligere indtastede svar.
For tilladelsesindehavere, hvor 2022 har været det første år, hvor der er udbudt spil, skal der i stedet indsendes en rapport for det første års udbud af spil, som skal afleveres senest 14 måneder efter, at tilladelsen er taget i brug.
Såfremt der er tale om en fornyelse af en tilladelse, skal denne betragtes som en ny tilladelse. Det vil sige, at betingelser for det første år, hvor der er sket et udbud af spil, atter skal opfyldes, herunder krav om rapport ét år efter tilladelsen er taget i brug, jf. lov om spil § 43, stk. 1.
Årsredegørelsen skal være Spillemyndigheden i hænde senest den 30. juni 2023.
Hvad skal årsredegørelserne indeholde?
Årsredegørelsen skal indeholde: Virksomhedens nøgletal og en beretning om, hvordan tilladelsesindehaveren har efterlevet lovens krav. Redegørelsen skal alene vedrøre udbuddet af spil på det danske marked i 2022, medmindre andet er angivet nedenfor.
Hvis I har tilladelse til at udbyde spil i Grønland, skal årsredegørelsen også omfatte dette spiludbud. Det betyder at alle tal skal inkludere Grønland, også i de tilfælde hvor der yderligere spørges om Grønland specifikt.
Spillemyndighedens brug af årsredegørelserne
En manglende udarbejdelse af årsredegørelsen betragtes som en grov overtrædelse af spilleloven og kan medføre, at tilladelsen tilbagekaldes i medfør af spillelovens § 44, stk. 1, nr. 1.
Årsredegørelserne gennemgås nøje af Spillemyndigheden i tilsynsøjemed.
Tavshedspligt
Spillemyndigheden har indtil videre været omfattet af en særlig tavshedspligt (Skatteforvaltningslovens § 17.)
Den 28. marts afgjorde Landsskatteretten, at Spillemyndigheden ikke er omfattet af den særlige tavshedspligt. Afgørelsen kan læses på skat.dk:
Afgørelse af Landsskatteretten om særlig tavshedspligt
Konsekvensen af afgørelsen kan dog ende med, at Spillemyndigheden alligevel er omfattet af §17. Det vil være endeligt afgjort i slutningen af juni 2023.
Afgørelsen har betydning for, hvilke oplysninger, Spillemyndigheden kan videregive. Det gælder også oplysninger, der bliver indberettet i årsredegørelserne
Uanset om Spillemyndigheden er omfattet af den skærpede tavshedspligt er vi stadig underlagt en almindelig tavshedspligt efter reglerne i forvaltningsloven § 27. Spillemyndigheden videregiver derfor fortsat ikke fortrolige oplysninger og forretningshemmeligheder, som indsendes i forbindelse med årsredegørelserne.
Spørgsmål i årsredegørelsen 2022
Tilladelsesindehavers informationer:
Tilladelsesindehaver _________________
Kontaktperson for årsredegørelsen _________________
Kontaktpersonens mailadresse _________________
Kontaktpersonens telefonnummer _________________
Har I tilladelse til at udbyde onlinekasino?
□ Ja
□ Nej
Har I tilladelse til at udbyde væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I online væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I landbaseret væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I udelukkende landbaseret væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I spil i Grønland?
□ Ja
□ Nej
1. Statistik – Nye registrerede spillere i 2022
1.1. Angiv antallet af nye spillere, oprettet i 2022, fordelt på alder og køn:
Hvis I har tilladelse til både væddemål og onlinekasino kan i angive jeres nye spillere for væddemål og onlinekasino samlet.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
2. Statistik – Aktive spillere - Onlinekasino
2.1. Angiv antallet af aktive spillere på onlinekasino i alt i 2022 fordelt på alder og køn:
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet (indskud over 0 kr.) i 2022. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2022 samt de aktive spillere i 2022 der blev registreret før 2022.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
3. Statistik – Aktive spillere - Væddemål
3.1. Angiv antallet af aktive spillere på væddemål i alt i 2022 fordelt på alder og køn.
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet (indskud over 0 kr.) i 2022. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2022 samt de aktive spillere i 2022 der blev registreret før 2022.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
4. Statistik – Grønland
4.1. Angiv antallet af registrerede spillere i Grønland, oprettet i 2022, fordelt på alder og køn:
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
4.2. Angiv antallet af aktive spillere i alt i 2022 i Grønland fordelt på alder og køn:
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet (indskud over 0 kr.) i 2022. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2022 samt de aktive spillere i 2022 der blev registreret før 2022.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
5. Økonomiske nøgletal – Indtægter og omkostninger
5.1. Økonomiske nøgletal – Indtægter
Hvis I har tilladelse til både onlinekasino og væddemål bedes i angive nedenstående oplysninger for jeres samlede forretning i Danmark.
Alle beløb skal angives i danske kroner (DKK).
Indbetalinger _________________
Indbetalinger er den totale sum penge spillere har betalt ind til deres spilkonto.
Finansielle indtægter _________________
Finansielle indtægter vedrører tilladelsesindehavernes finansielle aktiviteter og inkluderer fx renteindtægter, valutakursdifferencer og udbytte og gevinster fra værdipapirer.
Andre indtægter _________________
Andre indtægter vedrører alle andre kilder af indtægter end ovenstående.
5.1.1. Økonomiske nøgletal - Indtægter
Hvilke andre indtægter?
5.2. Økonomiske nøgletal – Omkostninger
Hvis I har tilladelse til både onlinekasino og væddemål bedes i angive nedenstående oplysninger for jeres samlede forretning i Danmark.
Alle beløb skal angives i danske kroner (DKK).
Udbetalinger _________________
Udbetalinger er den totale sum penge spillere har trukket ud fra deres spilkonto via forskellige udbetalingsløsninger som betalingsoverførsler, kreditkort mm.
Spilleafgift _________________
Årsgebyr til Spillemyndigheden _________________
Særligt bidrag til hestevæddeløbssporten _________________
Kun relevant ved udbud af væddemål på hestevæddeløb.
Personaleomkostninger _________________
Personaleomkostninger er alle de udgifter der er forbundet med ansættelse af personalet, fx løn, pension, forsikringer, uddannelser og kurser.
Finansielle omkostninger _________________
Finansielle omkostninger vedrører tilladelsesindehaverens finansielle aktiviteter og inkluderer fx renteudgifter og tab fra værdipapirer.
Af- og nedskrivninger _________________
Af- og nedskrivninger er nedsættelser af værdien af virksomhedens aktiver.
Øvrige omkostninger (inkl. Markedsføringsomkostninger, men ekskl. bonus) _________________
Øvrige omkostninger vedrører alle andre kilder af omkostninger, inklusive markedsføringsomkostninger.
Skat af årets resultat _________________
Årets resultat (efter skat) _________________
Egenkapital _________________
6. Økonomiske nøgletal – Onlinekasino
6.1. Økonomiske nøgletal – Afgiftspligtig bruttospilleindtægt
Angiv afgiftspligtige indskud, gevinster, kommission og bruttospilleindtægt for onlinekasino i 2022.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Indskud _________________
Indskud er defineret som summen af de indsatser, der er placeret på spil. Bonusser er inkluderet i indskud. Indskud fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Gevinst _________________
Gevinster er den totale sum penge spillere har vundet fra spil. Gevinster fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Kommission _________________
Kommission er typisk en procentdel af indskud som spillerne betaler til tilladelsesindehaveren for at deltage i spil hvor de spiller mod andre spillere, f.eks. poker og bingo.
Afgiftspligt bruttospilleindtægt (BSI) _________________
Bruttospilleindtægt er defineret som indskud minus gevinster plus eventuel kommission.
6.2. Økonomiske nøgletal – Bruttospilleindtægt i Grønland
Angiv bruttospilleindtægt fra onlinekasino udbudt i Grønland. Hvis ikke I kan give et præcist beløb bedes I give et kvalificeret estimat.
Beløbet skal opgøres i danske kroner (DKK).
Bruttospilleindtægt i Grønland _________________
6.3. Økonomiske nøgletal – Forventninger til bruttospilleindtægt
Hvad er jeres forventninger til BSI for onlinekasino i 2023 og 2024?
Alle tal skal opgives i danske kroner (DKK).
Forventet bruttospilleindtægt i 2023 _________________
Forventet bruttospilleindtægt i 2024 _________________
7. Økonomiske nøgletal – Væddemål
7.1 Økonomiske nøgletal – Afgiftspligtig bruttospilleindtægt
Angiv afgiftspligtige indskud, gevinster, kommission og bruttospilleindtægt for væddemål i 2022.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Indskud _________________
Indskud er defineret som summen af de indsatser, der er placeret på spil. Bonusser er inkluderet i indskud. Indskud fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Gevinster _________________
Gevinster er den totale sum penge spillere har vundet fra spil. Gevinster fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Kommission _________________
Kommission er en procentdel af indskud eller gevinst som spillerne betaler til tilladelsesindehaveren i et spil mod andre spillere. Kommission vil typisk forekomme hos tilladelsesindehavere der udbyder spilbørser.
Afgiftspligt bruttospilleindtægt (BSI) _________________
Bruttospilleindtægt er defineret som indskud minus gevinster plus eventuel kommission.
7.2. Økonomiske nøgletal – Bruttospilleindtægt i Grønland
Angiv bruttospilleindtægt fra væddemål udbudt i Grønland. Hvis ikke I kan give et præcist beløb bedes i give et kvalificeret estimat.
Beløbet skal opgøres i danske kroner (DKK).
Bruttospilleindtægt i Grønland _________________
7.3. Økonomiske nøgletal – Forventninger til bruttospilleindtægt
Hvad er jeres forventninger til BSI for væddemål i 2023 og 2024?
Alle tal skal opgives i danske kroner (DKK).
Forventet bruttospilleindtægt i 2023 _________________
Forventet bruttospilleindtægt i 2024 _________________
7.4. Økonomiske nøgletal – Salgskanaler
Hvad er jeres indskud og gevinster opdelt på salgskanaler i 2022?
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Online inkluderer både computer og mobil.
Online indskud _________________
Online gevinster _________________
Landbaseret indskud _________________
Landbaseret gevinster
7.5. Økonomiske nøgletal – Livebetting
Angiv indskud og gevinster fra live-væddemål og væddemål indgået før begivenhedens start.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Livevæddemål – indskud _________________
Livevæddemål – gevinster _________________
Væddemål før begivenhedsstart – indskud _________________
Væddemål før begivenhedsstart – gevinster _________________
8. Markedsføring – Onlinekasino
8.1. Markedsføring – Medier
Angiv markedsføringsomkostninger, opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier. Bemærk, at de anførte hovedbeløb for omkostninger til markedsføring bliver afstemt med de udspecificerede beløb, og at tallene derfor bør gå op.
TV _________________
Biograf _________________
Trykte medier _________________
Radio _________________
Internet: Google Ads _________________
Internet: Bannerreklame på tredjemands hjemmeside _________________
Internet: Sociale medier _________________
Internet: Affiliates _________________
Egen hjemmeside _________________
Email _________________
SMS _________________
Sponsorater _________________
Outdoor reklamer _________________
Andet _________________
8.1.1. Markedsføring – Sponsorater
Angiv hvilke foreninger, virksomheder m.m., der er givet sponsorater til.
_________________
8.1.2. Markedsføring – Andet
Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________
8.2. Markedsføring – TV-kanaler
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på TV, på følgende TV-kanaler, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 8.1.
_________________
TV 2 _________________
Discovery Networks Denmark (fx Kanal 4, 5, 6, 7 og 9) _________________
Nordic Entertainment Group (NENT)
(fx. TV 3, 3+, 3 puls, 3 sport) _________________
Andre _________________
8.2.1. Markedsføring – Andre TV-kanaler
Hvilke andre TV-kanaler?
_________________
8.3. Markedsføring – Sociale medier
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på følgende sociale medier, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 8.1.
Youtube _________________
Instagram _________________
Facebook _________________
Twitter _________________
Snapchat _________________
TikTok _________________
Influencere/streamere. Ved influencer/streamer menes en person,
som reklamerer via sociale medier. _________________
Andre sociale medier _________________
8.3.1 Markedsføring – Influencere/streamere
Hvilke influencere/streamere benytter I?
_________________
8.3.2 Markedsføring – Andre sociale medier
Hvilke andre sociale medier?
_________________
9. Markedsføring – Væddemål
9.1. Markedsføring – Medier
Angiv markedsføringsomkostninger, opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier. Bemærk, at de anførte hovedbeløb for omkostninger til markedsføring bliver afstemt med de udspecificerede beløb, og at tallene derfor bør gå op.
TV _________________
TV – live bets _________________
Biograf _________________
Trykte medier _________________
Radio _________________
Internet: Google Ads _________________
Internet: Bannerreklame på tredjemands hjemmeside _________________
Internet: Sociale medier _________________
Internet: Affiliates _________________
Egen hjemmeside _________________
Email _________________
SMS _________________
Sponsorater _________________
Outdoor reklamer _________________
Andet _________________
9.1.1. Markedsføring – Sponsorater
Angiv hvilke foreninger, virksomheder m.m., der er givet sponsorater til.
_________________
9.1.2. Markedsføring – Andet
Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________
9.2. Markedsføring – TV-kanaler
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på TV, på følgende TV-kanaler, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 9.1.
TV 2 _________________
Discovery Networks Denmark (fx Kanal 4, 5, 6, 7 og 9) _________________
Nordic Entertainment Group (NENT)
(fx TV 3, 3+, 3 puls, 3 sport) _________________
Andre _________________
9.2.1. Markedsføring – Andre TV-kanaler
Hvilke andre TV-kanaler?
_________________
9.3. Markedsføring – Sociale medier
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på følgende sociale medier, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 9.1.
YouTube _________________
Instagram _________________
Facebook _________________
Twitter _________________
Snapchat _________________
TikTok _________________
Influencere/streamere. Ved influencer/streamer menes en person,
som reklamerer via sociale medier. _________________
Andre sociale medier _________________
9.3.1. Markedsføring – Influencere/streamere
Hvilke influencere/streamere benytter I?
_________________
9.3.2. Markedsføring – Andre sociale medier
Hvilke andre sociale medier?
_________________
10. Salgsfremmende foranstaltninger - Onlinekasino
10.1. Hvilke typer af salgsfremmende foranstaltninger benytter I?
10.2. Bonus – Velkomstbonus
Angiv hvor stor en procentdel af de velkomstbonusser som er tildelt i 2022, der er realiseret.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
10.3. Bonus – Eksisterende kunder
Angiv hvor stor en procentdel af de bonusser som i 2022 er tildelt eksisterende kunder, som er realiseret.
Eksisterende kunder er kunder, som havde oprettet og verificeret sin spilkonto den 1. januar 2022.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
11. Salgsfremmende foranstaltninger - Væddemål
11.1. Hvilke typer af salgsfremmende foranstaltninger benytter I?
11.2. Bonus – Velkomstbonus
Angiv hvor stor en procentdel af de velkomstbonusser som er tildelt i 2022, der er realiseret.
Med realiseret menes, at alle tilknyttet vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
11.3. Bonus – Eksisterende kunder
Angiv hvor stor en procentdel af de bonusser som er tildelt i 2022 til eksisterende bonusser, der er realiseret.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
12. Limitering
Anvender I limitering?
Ved limitering menes, at I indsatsbegrænser visse spillere eller, hvor I begrænser hvad spilleren kan vinde. OBS: Limitering dækker ikke indbetalingsgrænser valgt af spilleren selv.
□ Ja
□ Nej
13. Klager
Definitionen af en klage er, når en spiller ikke er enig i sagsbehandlingen eller resultatet heraf eller har benyttet ordet ”klage” i sin henvendelse.
13.1. Angiv antallet af klager modtaget fra spillere.
_________________
13.2. Antal henvendelser, som har karakter af en klage, hvor ordet ”klage” er brugt.
_________________
13.3. Angiv den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for en klage.
_________________
13.4. Angiv antallet af klager, hvor sagsbehandlingstiden har varet længere end 14 dage.
Sagsbehandlingstiden udregnes fra dagen, hvor klagen modtages, til klageren har modtaget endeligt svar.
_________________
14. Ansvarligt spil
14.1. Ansvarligt spil-information
Angiv hvem I har samarbejdet med ved udarbejdelse af den information om ansvarligt spil og de potentielle skadevirkninger af spil, som I er forpligtede til at stille til rådighed på jeres hjemmeside eller brugergrænseflade.
14.2. Selvtest
14.2.1. Hvilken selvtest for spilafhængighed benytter i?
□ Egen
□ Ekstern
14.2.2. Får I oplyst, hvor mange spillere som har benyttet selvtesten?
□ Ja
□ Nej
14.2.2.1. Hvor mange spillere har benyttet selvtesten?
_________________
14.2.3. Får I kendskab til resultatet af testen?
□ Ja
□ Nej
14.2.3.1. Inddrages resultatet af testen i den samlede risikovurdering af spilleren?
□ Ja
□ Nej
14.3. VIP-/Loyalitetsprogrammer
14.3.1. Tilbyder I spillere belønninger og/eller særbehandling på baggrund af omfanget af deres spil?
□ Ja
□ Nej
14.3.1.1. Hvad består belønningerne og/eller særbehandlingen i den forbindelse af?
_________________
14.3.1.2. Hvad er kriterierne for at blive omfattet af disse?
_________________
14.4. Unge under 18 år – online
14.4.1. Har I konstateret, at personer under 18 år har spillet online?
□ Ja
□ Nej
14.4.1.1. Angiv hvordan I har konstateret, at personer under 18 år har spillet online.
_________________
14.4.1.2. Angiv, hvilke foranstaltninger I har anvendt, når I har konstateret personer under 18 år har spillet online.
_________________
14.5. Indbetalingsgrænser
Angiv medianen samt 90. og 99. percentil af fastsatte indbetalingsgrænser i 2022.
_________________
Medianen er den midterste værdi af de fastsatte indbetalingsgrænser. Det svarer til den 50 percentil.
Definition af percentil (eksemplificeret ved den 99. percentil): Den 99. percentil er den indbetalingsgrænse, hvis værdi 99 pct. af indbetalingsgrænserne ligger under og som én procent af indbetalingsgrænserne ligger over.
Percentiler er en typisk opslagsfunktion i dataprogrammer som Excel.
Daglige indbetalingsgrænser – median _________________
Daglige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Daglige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – median _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – median _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
14.6. Selvudelukkelse
Antal spillere, der har fastsat en afkølingsperiode eller midlertidig udelukkelse ved tilladelsesindehaveren selv:
På 24 timer _________________
På 30 dage _________________
På over 30 dage _________________
Endelig udelukkelse _________________
Anden periode _________________
14.6.1. Selvudelukkelse – Anden periode
Angiv "Anden periode"
_________________
14.7. Markedsføring til selvudelukkede
Angiv foranstaltninger der sikrer, at I ikke sender markedsføring til spillere, der har udelukket sig selv fra spil på jeres side.
_________________
14.8. Spilmønstre
14.8.1. Oplys hvordan I gør jer bekendte med spillerens spilmønstre?
□ Alene ved manuel gennemgang
□ Alene ved automatisering/software
□ Ved en kombination af begge metoder
14.8.1.1. Hvilken type kriterier indgår, såfremt I helt eller delvist benytter automatisering/software?
□ Eksplicitte kriterier (udgøres typisk af et pointsystem, hvoraf man kan udlede, hvordan en spiller er havnet i en given risikokategori)
□ Maskinlæring (hermed menes, at en maskine er trænet til at træffe afgørelser, der efterligner afgørelser truffet på et tidligere datasæt)
□ Andet
14.8.1.1.1 Ved afkrydsning af ”Andet” angiv da hvilke type kriterier.
_________________
14.8.1.2. Såfremt I benytter maskinlæring, angiv da hvordan testdata er konstrueret.
□ Superviseret læring med egne tidligere vurderinger
□ Superviseret læring med eksterne eksperter
□ Ikke-superviseret læring
14.9. Ansvarligt spil-foranstaltninger
14.9.1. Udgør indhentning af indkomstoplysninger, formueoplysninger eller lignende fra spilleren en del af jeres foranstaltninger i relation til ansvarligt spil?
□ Ja
□ Nej
14.9.1.1. Oplys hvornår I indhenter den type oplysninger?
_________________
14.10. Outsourcing
14.10.1. Gør I brug af tredjemandsbistand til at efterleve dele af jeres forpligtelser vedrørende ansvarligt spil?
□ Ja
□ Nej
14.10.1.1. Angiv hvilke dele af jeres efterlevelse af forpligtelser vedrørende ansvarligt spil, I har udliciteret til tredjemand.
_________________
14.11. Landbaseret væddemål
14.11.1 Har I konstateret, at der er sket salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år?
□ Ja
□ Nej
14.11.1.1 I hvor mange tilfælde, har I konstateret, at der er sket salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år?
Antal _________________
14.11.1.2. Hvordan har I konstateret, at der er sket salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år?
_________________
14.11.1.3. Angiv, hvilke foranstaltninger I har anvendt, når I har oplevet salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år.
_________________
15. Hvidvask
Til brug for Spillemyndighedens risikovurdering af de af hvidvaskloven omfattede virksomheder skal I besvare nedenstående punkter. Oplysningerne indhentes med hjemmel i hvidvasklovens § 65, stk. 2.
15.1 Angiv følgende oplysninger om jeres hovedkontor:
Adresse:
_________________
Postnummer:
_________________
By:
_________________
Land:
_________________
15.2. Har I tilladelse til at udbyde spil i andre lande?
□ Ja
□ Nej
15.2.1. Angiv følgende oplysninger om tilladelse til spil i andre lande:
Land:
_________________
Spiltype:
_________________
15.3. Angiv antal kunder, som har en spilkonto:
Omfatter også kunder, som ikke har spilaktivitet.
_________________
15.4. Udbyder I landbaserede væddemål via selvbetjeningsterminaler?
En selvbetjeningsterminal karakteriseres som selvbetjent, hvis en kunde endeligt kan indgå væddemål uden at være i kontakt med salgsstedets personale.
□ Ja
□ Nej
15.5. Benytter I jer af eksterne forhandlere til udbud af landbaserede væddemål?
□ Ja
□ Nej
15.5.1. Angiv antal interne og eksterne forhandlere, som anvendes til jeres udbud af landbaserede væddemål:
Antal interne forhandlere:
_________________
Antal eksterne forhandlere:
_________________
15.6. Tilbyder I jeres kunder et loyalitetskort/abonnement, som giver kunden en række fordele, fx gevinstoverførsel til bankkonto?
□ Ja
□ Nej
15.7. Registrerer I jeres kunder, inden de kan indgå væddemål?
□ Ja
□ Nej
15.8. Afkryds de typer spil, I udbyder:
□ Fastoddsvæddemål
□ Puljevæddemål
□ Spillebørs (betexchange)
□ Elektronisk simulerede sportsbegivenheder
□ Spilleautomater
□ Onlinebingo
□ Roulette
□ Kombinationsspil (fx whist, hjerterfri, yatzy, ludo, rubber-bridge og backgammon)
□ Pokerbordspil (”poker mod huset”)
□ Pokercash/pokerturnering (peer-to-peer poker, hvor kunderne spiller mod hinanden)
15.9. Giver I mulighed for at en spiller kan oprette en midlertidig konto, jf.§ 6 i bekendtgørelse om online væddemål og bekendtgørelse om onlinekasino?
□ Ja
□ Nej
15.10. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder ved indbetaling til online spil.
□ Betalingskort (fx VISA, Mastercard og lignende)
□ Bankoverførsler
□ Forudbetalte kreditkort (fx Paysafecard)
□ Mobile Pay
□ E-wallets (fx Paypal, Neteller, Skrill, Trustly og lignende)
□ Andre
15.10.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke.
_________________
15.10.2. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder ved udbetaling fra online spil.
□ Betalingskort (fx VISA, Mastercard og lignende)
□ Bankoverførsler
□ Forudbetalte kreditkort (fx Paysafecard)
□ Nemkonto
□ Mobile Pay
□ E-wallets (fx Paypal, Neteller, Skrill, Trustly og lignende)
□ Andre
15.10.2.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke.
_________________
15.10.3. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder ved indbetaling til landbaseret spil.
□ Betalingskort (fx VISA, Mastercard og lignende)
□ Bankoverførsler
□ Vouchers (Vouchers defineres som et værdibevis, som kan anvendes til indsats på spil)
□ Forudbetalte kreditkort (fx Paysafecard)
□ Kontant
□ Andre
15.10.3.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke?
_________________
15.10.4. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder til udbetaling fra landbaseret spil.
□ Betalingskort (fx VISA, Mastercard og lignende)
□ Bankoverførsler
□ Vouchers (Vouchers defineres som et værdibevis, som kan anvendes til indsats på spil)
□ Kontant
□ Spilkort med overførsel til bankkonto
□ Andre
15.10.4.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke.
_________________
15.11. Angiv antal underretninger til Hvidvasksekretariatet (i Danmark) i 2022.
Antal: ________________
16. Administrative eller strafferetlige sanktioner
16.1.Har jeres koncern i 2022 modtaget administrative eller strafferetlige sanktioner vedrørende hvidvask eller ansvarligt spil, herunder bøder, domme, påbud, påtaler, anmeldelser eller lignende?
□ Ja
□ Nej
16.1.1. Hvor mange administrative og/eller strafferetlige sanktioner har jeres koncern modtaget i 2022?
Antal: ________________
16.1.2. Hvilken type sanktion er der givet?
_________________
16.1.3. Hvem har givet sanktionen – angiv myndighed og land.
_________________
16.1.4. Angiv totalt antal af administrative afgørelser som koncernen har modtaget for overtrædelser af spillelovgivninger i 2022.
Antal administrative afgørelser i koncernen: ________________
17. Matchfixing
17.1 Angiv hvilke eksterne alarmsystemer, som I samarbejder med
_________________
17.2. Angiv hvor mange alarmer
I har modtaget fra jeres eksterne alarmsystem _______________
17.2.1. I tilfælde af, at I ikke har suspenderet et væddemål, når I har modtaget en alarm fra alarmsystemet, angiv da hvorfor.
_________________
17.3. Angiv hvor mange alarmer
I har rapporteret til jeres eksterne alarmsystem _______________
17.4. Har I suspenderet væddemål på grund af en begrundet mistanke om aftalt spil?
□ Ja
□ Nej
17.4.1. Angiv hvor mange væddemål I har suspenderet på grund af en begrundet mistanke om aftalt spil. _______________
17.4.2. Angiv hvilke(n) begivenhed/begivenheder.
_________________
17.4.3. Angiv hvilke(t) væddemål i begivenheden/begivenhederne.
_________________
17.4.4. Angiv dato for begivenhed/begivenhederne.
_________________
17.5. Angiv hvor mange spilkonti I har lukket eller suspenderet på grund af mistanke om aftalt spil.
_______________
17.6. Angiv hvor mange underretninger I har haft i Danmark.
_______________
17.6.1. Angiv hvortil I har underrettet.
_________________
18. Modregningsfri konto
18.1 Angiv det gennemsnitligt indestående for de 20 spillere med flest midler den 31.12.2022.
Angiv beløb ________________
18.2 Angiv indestående på modregningsfri konto den 31.12.2022.
Angiv beløb ________________
19. Inaktive konti
19.1 Angiv antal inaktive konti den 31.12.2022.
Ved en inaktiv konto menes en konto, hvor der ikke har været spilaktivitet indenfor referenceperioden den 1.1.2022 til den 31.12.2022.
Antal inaktive konti ________________
19.1.1 Indestående beløb på det samlede antal inaktive konti den 31.12.2022.
Beløb ________________
20. Beretning om, hvordan I har efterlevet lovens krav.
I bedes oplyse om virksomhedens hovedaktiviteter, og udviklingen heri, samt give en beskrivelse af væsentlige forhold, som har påvirket eller forventes at påvirke virksomheden.
_________________
Hvis I er en del af en koncern, skal det beskrives hvilke usikkerhedsfaktorer, der påhviler henholdsvis jer og koncernen.
_________________
Oplys om de største begivenheder, som fx kampagner, ændringer i spiludbuddet eller spilplatforme, samt øvrige væsentlige tiltag mv.
_________________
Hvad er forventningen til 2023.
_________________
21. Domæner
21.1. Hvilke aktive domæner har I ved besvarelsen af årsredegørelsen for 2022.
I bedes angive de domæner, som benyttes under jeres tilladelse til udbud af spil på daværende tidspunkt. I tilfælde af, at I har lukket et/flere domæne(r) i løbet af 2022 skal disse ikke fremgå af besvarelsen.
22. Udbud af spil i app
22.1.Benytter i app(s) til at udbyde spil?
Ved app menes en applikation som benyttes til udbud af spil via mobile enheder.
□ Ja
□ Nej
22.1.1. Hvis ja, hvad hedder jeres app(s)?
_________________