Årsredegørelse 2021
Alle tilladelsesindehavere af væddemål og onlinekasino, som har haft tilladelse i perioden fra 1. januar 2021 til 31. december 2021 skal sende en årsredegørelse.
Fremsendelse af årsredegørelsen for 2021 skal igen i år indsendes via et spørgeskema. Spørgeskemaet skal udfyldes på én gang, hvorfor det er en god idé, at have alle nedenstående oplysninger klar, inden manbegynder at udfylde skemaet. Før I kan udfylde skemaet vil I modtage et link med dertilhørende kode
For tilladelsesindehavere, hvor 2021 har været det første år, hvor der er udbudt spil, skal der i stedet indsendes en rapport for det første års udbud af spil, som skal afleveres senest 14 måneder efter, at tilladelsen er taget i brug.
Såfremt der er tale om en fornyelse af en tilladelse, skal denne betragtes som en ny tilladelse. Det vil sige, at betingelser for det første år, hvor der er sket et udbud af spil, atter skal opfyldes, herunder krav om rapport ét år efter tilladelsen er taget i brug, jf. lov om spil § 43, stk. 1.
Årsredegørelsen skal være Spillemyndigheden i hænde senest den 31. maj 2022.
Hvad skal årsredegørelserne indeholde?
Årsredegørelsen skal indeholde: Virksomhedens nøgletal og en beretning om, hvordan tilladelsesindehaveren har efterlevet lovens krav. Redegørelsen skal alene vedrøre udbuddet af spil på det danske marked i 2021, medmindre andet er angivet nedenfor.
Hvis I har tilladelse til at udbyde spil i Grønland, skal årsredegørelsen også omfatte dette spiludbud. Det betyder at alle tal skal inkludere Grønland, også i de tilfælde hvor der yderligere spørges om Grønland specifikt.
Spillemyndighedens brug af årsredegørelserne
En manglende udarbejdelse af årsredegørelsen betragtes som en grov overtrædelse af spilleloven og kan medføre, at tilladelsen tilbagekaldes i medfør af spillelovens § 44, stk. 1, nr. 1.
Årsredegørelserne gennemgås nøje af Spillemyndigheden i tilsynsøjemed.
Tavshedspligt
Spillemyndigheden er underlagt en særlige tavshedspligt efter skatteforvaltningsloven § 17, stk. 1, 1. pkt. Der vil derfor ikke blive videregivet oplysninger, som kan henføres til en bestemt fysisk eller juridisk person, og som vedrører den pågældendes økonomiske, erhvervsmæssige eller privatlivet tilhørende forhold.
Spørgsmål i årsredegørelsen 2021
Tilladelsesindehavers informationer:
Tilladelsesindehaver _________________
Kontaktperson for årsredegørelsen _________________
Kontaktpersonens mailadresse _________________
Kontaktpersonens telefonnummer _________________
Har I tilladelse til at udbyde onlinekasino?
□ Ja
□ Nej
Har I tilladelse til at udbyde væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I landbaseret væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I udelukkende landbaseret væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I spil i Grønland?
□ Ja
□ Nej
1. Statistik – Registrerede spillere i 2021
1.1. Angiv antallet af registrerede spillere, oprettet i 2021, fordelt på alder og køn:
Hvis I har tilladelse til både væddemål og onlinekasino kan i angive jeres registrerede spillere for væddemål og onlinekasino samlet.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
2. Statistik – Aktive spillere - Onlinekasino
2.1. Angiv antallet af aktive spillere på onlinekasino i alt i 2021 fordelt på alder og køn:
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet i 2021. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2021 samt de aktive spillere i 2021 der blev registreret før 2021.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
3. Statistik – Aktive spillere - Væddemål
3.1. Angiv antallet af aktive spillere på væddemål i alt i 2021 fordelt på alder og køn.
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet i 2021. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2021 samt de aktive spillere i 2021 der blev registreret før 2021.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
4. Statistik – Grønland
4.1. Angiv antallet af registrerede spillere i Grønland, oprettet i 2021, fordelt på alder og køn:
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
4.2. Angiv antallet af aktive spillere i alt i 2021 i Grønland fordelt på alder og køn:
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet i 2021. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2021 samt de aktive spillere i 2021 der blev registreret før 2021.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
5. Økonomiske nøgletal - Indtægter og omkostninger
5.1. Økonomiske nøgletal – Indtægter
Hvis I har tilladelse til både onlinekasino og væddemål bedes i angive nedenstående oplysninger for jeres samlede forretning i Danmark.
Alle beløb skal angives i danske kroner (DKK).
Indbetalinger _________________
Indbetalinger er den totale sum penge spillere har betalt ind til deres spilkonto.
Finansielle indtægter _________________
Finansielle indtægter vedrører tilladelsesindehavernes finansielle aktiviteter og inkluderer fx renteindtægter, valutakursdifferencer og udbytte og gevinster fra værdipapirer.
Andre indtægter _________________
Andre indtægter vedrører alle andre kilder af indtægter end ovenstående.
5.1.1. Økonomiske nøgletal - Indtægter
Hvilke andre indtægter? _________________
5.2. Økonomiske nøgletal – Omkostninger
Hvis I har tilladelse til både onlinekasino og væddemål bedes i angive nedenstående oplysninger for jeres samlede forretning i Danmark.
Alle beløb skal angives i danske kroner (DKK).
Udbetalinger _________________
Udbetalinger er den totale sum penge spillere har trukket ud fra deres spilkonto via forskellige udbetalingsløsninger som betalingsoverførsler, kreditkort mm.
Spilleafgift _________________
Årsgebyr til Spillemyndigheden _________________
Særligt bidrag til hestevæddeløbssporten _________________
Kun relevant ved udbud af væddemål på hestevæddeløb.
Personaleomkostninger _________________
Personaleomkostninger er alle de udgifter der er forbundet med ansættelse af personalet, fx løn, pension, forsikringer, uddannelser og kurser.
Finansielle omkostninger _________________
Finansielle omkostninger vedrører tilladelsesindehaverens finansielle aktiviteter og inkluderer fx renteudgifter og tab fra værdipapirer.
Af- og nedskrivninger _________________
Af- og nedskrivninger er nedsættelser af værdien af virksomhedens aktiver.
Øvrige omkostninger (inkl. Markedsførings-
omkostninger, men eksl. bonus) _________________
Øvrige omkostninger vedrører alle andre kilder af omkostninger, inklusiv markedsføringsomkostninger.
Skat af årets resultat _________________
Årets resultat (efter skat) _________________
Egenkapital _________________
6. Økonomiske nøgletal – Onlinekasino
6.1. Økonomiske nøgletal – Afgiftspligtig bruttospilleindtægt
Angiv afgiftspligtige indskud, gevinster, kommission og bruttospilleindtægt for onlinekasino 2021.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Indskud _________________
Indskud er defineret som summen af de indsatser, der er placeret på spil. Bonusser er inkluderet i indskud. Indskud fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Gevinst _________________
Gevinster er den totale sum penge spillere har vundet fra spil. Gevinster fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Kommission _________________
Kommission er typisk en procentdel af indskud som spillerne betaler til tilladelsesindehaveren for at deltage i spil hvor de spiller mod andre spillere, f.eks. poker og bingo.
Afgiftspligt bruttospilleindtægt (BSI) _________________
Bruttospilleindtægt er defineret som indskud minus gevinster plus eventuel kommission.
6.2. Økonomiske nøgletal – Bruttospilleindtægt i Grønland
Angiv bruttospilleindtægt fra onlinekasino udbudt i Grønland. Hvis ikke I kan give et præcist beløb bedes I give et kvalificeret estimat.
Beløbet skal opgøres i danske kroner (DKK).
Bruttospilleindtægt i Grønland _________________
6.3. Økonomiske nøgletal – Forventninger til bruttospilleindtægt
Hvad er jeres forventninger til BSI for onlinekasino i 2022 og 2023?
Alle tal skal opgives i danske kroner (DKK).
Forventet bruttospilleindtægt i 2022 _________________
Forventet bruttospilleindtægt i 2023 _________________
7. Økonomiske nøgletal - Væddemål
7.1 Økonomiske nøgletal – Afgiftspligtig bruttospilleindtægt
Angiv afgiftspligtige indskud, gevinster, kommission og bruttospilleindtægt for væddemål i 2021.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Indskud _________________
Indskud er defineret som summen af de indsatser, der er placeret på spil. Bonusser er inkluderet i indskud. Indskud fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Gevinster _________________
Gevinster er den totale sum penge spillere har vundet fra spil. Gevinster fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Kommission _________________
Kommission er en procentdel af indskud eller gevinst som spillerne betaler til tilladelsesindehaveren i et spil mod andre spillere. Kommission vil typisk forekomme hos tilladelsesindehavere der udbyder spilbørser.
Afgiftspligt bruttospilleindtægt (BSI) _________________
Bruttospilleindtægt er defineret som indskud minus gevinster plus eventuel kommission.
7.2. Økonomiske nøgletal – Bruttospilleindtægt i Grønland
Angiv bruttospilleindtægt fra væddemål udbudt i Grønland. Hvis ikke I kan give et præcist beløb bedes i give et kvalificeret estimat.
Beløbet skal opgøres i danske kroner (DKK).
Bruttospilleindtægt i Grønland _________________
7.3. Økonomiske nøgletal – Forventninger til bruttospilleindtægt
Hvad er jeres forventninger til BSI for væddemål i 2022 og 2023?
Alle tal skal opgives i danske kroner (DKK).
Forventet bruttospilleindtægt i 2022 _________________
Forventet bruttospilleindtægt i 2023 _________________
7.4. Økonomiske nøgletal – Salgskanaler
Hvad er jeres indskud og gevinster opdelt på salgskanaler i 2021?
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Online inkluderer både computer og mobil.
Online indskud _________________
Online gevinster _________________
Landbaseret indskud _________________
Landbaseret gevinster _________________
7.5 Økonomiske nøgletal – Livebetting
Angiv indskud og gevinster fra live-væddemål og væddemål indgået før begivenhedens start.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Livevæddemål – indskud _________________
Livevæddemål – gevinster _________________
Væddemål før begivenhedsstart – indskud _________________
Væddemål før begivenhedsstart – gevinster _________________
8. Markedsføring – Onlinekasino
8.1. Markedsføring – Medier
Angiv markedsføringsomkostninger, opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier:
TV _________________
Biograf _________________
Trykte medier _________________
Radio _________________
Internet: Google Ads SEO _________________
Internet: Bannerreklame på tredjemands hjemmeside _________________
Internet: Sociale medier _________________
Internet: Affiliates _________________
Egen hjemmeside _________________
Email _________________
SMS _________________
Sponsorater _________________
Outdoor reklamer _________________
Andet _________________
8.1.1. Markedsføring – Sponsorater
Angiv hvilke foreninger virksomheder m.m., der er givet sponsorater til.
_________________________________
8.1.2. Markedsføring – Andet
Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________________________
8.2. Markedsføring – TV-kanaler
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på TV, på følgende TV-kanaler, opgjort i danske kroner (DKK).
TV 2 _________________
Discovery Networks Denmark (fx.Kanal 4, 5, 6, 7 og 9) _________________
Nordic Entertainment Group (NENT)
(fx. TV 3, 3+, 3 puls, 3 sport) _________________
Andre _________________
8.2.1. Markedsføring – Andre TV-kanaler
Hvilke andre TV-kanaler? _______________________________________
8.3. Markedsføring – Sociale medier
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på følgende sociale medier, opgjort i danske kroner (DKK).
Youtube _________________
Instagram _________________
Facebook _________________
Twitter _________________
Snapchat _________________
TikTok _________________
Influencere/streamere _________________
Ved influencer/streamer menes en person,
som reklamerer via sociale medier.
Andre sociale medier _________________
8.3.1 Markedsføring – Influencere/streamere
Hvilke influencere/streamere benytter I?
_________________________________
8.3.2 Markedsføring – Andre sociale medier
Hvilke andre sociale medier?
_________________________________
9. Markedsføring – Væddemål
9.1. Markedsføring – Medier
Angiv markedsføringsomkostninger, opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier:
TV _________________
Biograf _________________
Trykte medier _________________
Radio _________________
Internet: Google Ads SEO _________________
Internet: Bannerreklame på tredjemands hjemmeside _________________
Internet: Sociale medier _________________
Internet: Affiliates _________________
Egen hjemmeside _________________
Email _________________
SMS _________________
Sponsorater _________________
Outdoor reklamer _________________
Andet _________________
9.1.1. Markedsføring – Sponsorater
Angiv hvilke foreninger, virksomheder m.m., der er givet sponsorater til.
_________________________________
9.1.2. Markedsføring – Andet
Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________________________
9.2. Markedsføring – TV-kanaler
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på TV, på følgende TV-kanaler, opgjort i danske kroner (DKK).
TV 2 _________________
Discovery Networks Denmark (fx.Kanal 4, 5, 6, 7 og 9) _________________
Nordic Entertainment Group (NENT)
(fx. TV 3, 3+, 3 puls, 3 sport) _________________
Andre _________________
9.2.1. Markedsføring – Andre TV-kanaler
Hvilke andre TV-kanaler?
_________________________________
9.3. Markedsføring – Sociale medier
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på følgende sociale medier, opgjort i danske kroner (DKK).
Youtube _________________
Instagram _________________
Facebook _________________
Twitter _________________
Snapchat _________________
TikTok _________________
Influencere/streamere _________________
Ved influencer/streamer menes en person,
som reklamerer via sociale medier.
Andre sociale medier _________________
9.3.1. Markedsføring – Influencere/streamere
Hvilke influencere/streamere benytter I?
_________________________________
9.3.2. Markedsføring – Andre sociale medier
Hvilke andre sociale medier?
_________________________________
9.3.3 Markedsføring – Livebet
Angiv markedsføringsomkostninger på livebet opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier:
TV _________________
Sociale medier _________________
Andet _________________
9.3.4. Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________________________
10. Salgsfremmende foranstaltninger - Onlinekasino
10.1. Hvilke typer af salgsfremmende foranstaltninger benytter I?
___________________________________
10.2. Bonus – Velkomstbonus
Angiv hvor stor en andel af de velkomstbonusser som er tildelt i 2021, der er realiseret.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
____________________________________________
10.3. Bonus – Eksisterende kunder
Angiv hvor stor en andel af de bonusser som i 2021 er tildelt eksisterende kunder, som er realiseret.
Eksisterende kunder er kunder, som havde oprettet og verificeret sin spilkonto den 1. januar 2021.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
____________________________________________
11. Salgsfremmende foranstaltninger - Væddemål
11.1. Hvilke typer af salgsfremmende foranstaltninger benytter I?
_________________________________
11.2. Bonus – Velkomstbonus
Angiv hvor stor en andel af de velkomstbonusser som er tildelt i 2021, der er realiseret.
Med realiseret menes, at alle tilknyttet vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
_________________________________
11.3. Bonus – Eksisterende kunder
Angiv hvor stor en andel af de bonusser som er tildelt i 2021 til eksisterende bonusser, der er realiseret.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
_________________________________
12. Limitering
Anvender I limitering?
Ved limitering menes, at I indsatsbegrænser visse spillere eller, hvor I begrænser hvad spilleren kan vinde. OBS: Limitering dækker ikke indbetalingsgrænser valgt af spilleren selv.
□ Ja
□ Nej
13. Klager
Definitionen af en klage er, når en spiller ikke er enig i sagsbehandlingen eller resultatet heraf eller har benyttet ordet ”klage” i sin henvendelse.
13.1. Angiv antallet af klager modtaget fra spillere. _________________________
13.2. Antal modtagne henvendelser, hvor ordet ”klage” er brugt. _________________________
13.3. Angiv den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for en klage. _________________________
13.4. Angiv antallet af klager, hvor sagsbehandlingstiden har varet længere end 14 dage. _________________________
Sagsbehandlingstiden udregnes fra dagen, hvor klagen modtages, til klageren har modtaget endeligt svar.
14. Ansvarligt spil
14.1. Uddannelse
Hvor mange har I uddannet med henblik på at forebygge
og forhindre problemspil og spilafhængighed? _________________
14.2. Selvtest
14.2.1. Hvilken selvtest for spilafhængighed benytter i?
□ Egen
□ Ekstern
14.2.2. Får I oplyst, hvor mange spillere som har benyttet selvtesten?
□ Ja
□ Nej
14.2.2.1. Hvor mange spillere har benyttet selvtesten? ____________________
14.3. Storspillere
4.3.1. Benytter I VIP-spillere/Storspillere?
□ Ja
□ Nej
14.3.1.1. Hvad er kriterierne for at blive VIP-spiller/Storspiller?
_____________________________________________________________________________________
14.4. Unge under 18 år – online
14.4.1. Har I konstateret, at personer under 18 år har spillet online?
□ Ja
□ Nej
14.4.1.1. Angiv, hvilke foranstaltninger I har anvendt, når I har konstateret personer under 18 år har spillet online.
______________________________________________________________________________________
14.5. Indbetalingsgrænser
Antal registrerede spillere, der i 2021 har fastsat en indbetalingsgrænse:
Daglig _________________
Ugentlig _________________
Månedlig _________________
14.5.1. Angiv medianen samt 90. og 99. percentil af fastsatte indbetalingsgrænser i 2021
Medianen er den midterste værdi af de fastsatte indbetalingsgrænser. Det svarer til den 50 percentil.
Definition af percentil (eksemplificeret ved den 99. percentil): Den 99. percentil er den indbetalingsgrænse, hvis værdi 99 pct. af indbetalingsgrænserne ligger under og som én procent af indbetalingsgrænserne ligger over.
Percentiler er en typisk opslagsfunktion i dataprogrammer som Excel.
Daglige indbetalingsgrænser – median _________________
Daglige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Daglige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – median _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – median _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
14.6. Selvudelukkelse
Antal spillere, der har fastsat en afkølingsperiode eller midlertidig udelukkelse ved tilladelsesindehaveren selv:
På 24 timer _________________
På 30 dage _________________
På over 30 dage _________________
Endelig udelukkelse _________________
Anden periode _________________
14.6.1. Selvudelukkelse – Anden periode
Angiv "Anden periode" _________________
14.7. Markedsføring til selvudelukkede
Angiv foranstaltninger der sikrer, at I ikke sender markedsføring til spillere, der har udelukket sig selv fra spil på jeres side.
____________________________________________________
14.8. Landbaseret væddemål
14.8.1 Har I konstateret, at der er sket salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år?
□ Ja
□ Nej
14.8.1.1 Hvor mange tilfælde, har I konstateret, at der er sket salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år?
Antal _________________
14.8.1.2. Angiv, hvilke foranstaltninger I har anvendt, når I har oplevet salg af landbaseret væddemål til personer under 18 år.
___________________________________________________________
15. Hvidvask
Til brug for Spillemyndighedens risikovurdering og tilsyn af de af hvidvaskloven omfattede virksomheder skal I besvare nedenstående punkter. Oplysningerne indhentes med hjemmel i hvidvasklovens § 65, stk. 2.
15.1. Gør I brug af tredjemandsbistand til at udføre kundekendskabsprocedure, jf. hvidvasklovens § 22?
□ Ja
□ Nej
15.1.1. Angiv navne- og adresseoplysninger på tredjemand med ansvaret for at udføre kundekendskabsprocedurer.
_________________________________
15.1.2. Kan I få udleveret kopier af legitimationspapirer, data og dokumentation for spilleren af tredjemand nævnt under 13.1.1?
□ Ja
□ Nej
15.1.3. Tilføj den eksakte formulering af kontraktsvilkåret mellem jer og tredjemand som regulerer udleveringen af oplysninger:
_________________________________
15.1.4 Er det en anden virksomhed indenfor koncernen som udfører kundekendskabsproceduren, jf. hvidvasklovens § 23?
□ Ja
□ Nej
15.1.5. Har I på baggrund af hvidvasklovens § 24 outsourcet opgaver som hvidvaskloven forpligter jer til at udføre?
□ Ja
□ Nej
15.1.5.1. Angiv navn- og adresseoplysninger på tredjemand som I har outsourcet opgaver til, jf. hvidvasklovens § 24.
_________________________________
15.1.5.2. Angiv hvilke opgaver I har outsourcet.
_________________________________
15.2. Giver I mulighed for at en spiller kan oprette en midlertidig konto, jf.§ 6 i bekendtgørelse om online væddemål og bekendtgørelse om onlinekasino?
□ Ja
□ Nej
15.3. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder ved indbetaling til online spil.
□ Kreditkort
□ Bankoverførsler
□ Forudbetalte kreditkort
□ Mobile Pay
□ E-wallets
□ Andre
15.3.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke.
________________________________
15.3.2. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder ved udbetaling fra online spil.
□ Kreditkort
□ Bankoverførsler
□ Forudbetalte kreditkort
□ Nemkonto
□ Mobile Pay
□ E-wallets
□ Andre
5.3.2.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke.
________________________________
15.4. Sker udbetalinger i et lukket kredsløb/closed loop eller har spilleren mulighed for frit at vælge, hvilken udbetalingsmetode der skal anvendes?
Med lukket kredsløb/closed loop menes der, at udbetalinger fx kun kan ske til det kreditkort som ligeledes er anvendt til indbetalingen.
□ Lukket kredsløb, hvis muligt.
□ Spilleren kan frit vælge udbetalingsmetode.
□ Vi bestemmer hvilken udbetalingsmetode, der kan anvendes.
15.4.1 Hvis sidste mulighed er angivet, beskrive i generelle termer, hvordan en udbetalingsmetode vælges.
________________________________
15.5. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder ved indbetaling til landbaseret spil.
□ Kreditkort
□ Bankoverførsler
□ Vouchers
□ Forudbetalte kreditkort
□ Kontant
□ Andre
5.5.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke?
________________________________
15.6. Afkryds de betalingsløsninger I tilbyder til udbetaling fra landbaseret spil.
□ Kreditkort
□ Bankoverførsler
□ Vouchers
□ Kontant
□ Spilkort med overførsel til bankkonto
□ Andre
15.6.1. Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke.
________________________________
15.7. Angiv antal kundeforhold i 2021 som I har kategoriseret som højrisikokunder.
Antal: ________________
15.8. Angiv antal spilkonti der i 2021 er tilknyttet en politisk eksponeret person, en nærtstående til en politisk eksponeret person eller en nær samarbejdspartner til en politisk eksponeret person.
Antal: ________________
15.9. Angiv antal gennemførte ind- og udbetalinger (totale transaktioner) i 2021.
Antal totale transaktioner: ________________
15.10. Angiv antal underretninger til Hvidvasksekretariatet (i Danmark) i 2021.
Antal: ________________
15.11. Angiv antal aktive spillere i 2021, som der i tidligere år er sket underretninger på.
Antal: ________________
15.12. Angiv antal spillere, der har fået lukket deres spilkonti i 2021 på baggrund af mistanke om hvidvask eller terrorfinansiering.
Antal: ________________
15.13. Har jeres koncern i 2021 modtaget administrative eller strafferetlige sanktioner vedrørende hvidvask, herunder bøder, domme, påbud, påtaler, anmeldelser eller lignende?
□ Ja
□ Nej
15.13.1. Hvor mange administrative og/eller strafferetlige sanktioner har jeres koncern modtaget i 2021?
Antal: ________________
15.13.2. Hvilken type sanktion er der givet?
________________________________
15.13.3. Hvem har givet sanktionen – angiv myndighed og land.
________________________________
15.14. Angiv totalt antal af administrative afgørelser som koncernen har modtaget for overtrædelser af spillelovgivninger i 2021.
Antal administrative afgørelser i koncernen: ________________
15.15 Har I en intern whistleblowerordning (for udbydere med mere end 5 ansatte)?
□ Ja
□ Nej
15.15.1. Hvis ja: Beskriv hvordan en whistleblowers anonymitet sikres.
________________________________
15.15.2. Hvordan kan en whistleblower foretage en indberetning?
□ Telefonisk
□ Via anonymt tovejskommunikationssystem
□ Andet
15.15.2.1. Angiv hvilken anden indberetning en whistleblower kan foretage.
________________________________
16. Hvidvask – Grønland
Spørgsmål 16.1 og 16.2 omhandler efterlevelsen af anordning om ikrafttræden for Grønland af lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme. Spørgsmålene stilles med hjemmel i anordningens § 65, stk. 2.
Anordning om ikrafttræden for Grønland af lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme § 26 angiver, at I skal underrette om transaktioner eller henvendelser, hvor der er mistanke om, at transaktionen eller henvendelsen har eller har haft tilknytning til hvidvask eller finansiering af terrorisme til hvidvasksekretariatet.
Nedenstående spørgsmål henvender sig alene til spiludbydere med tilladelse til at udbyde spil i Grønland. Nedenstående spørgsmål omhandler derfor alene underretninger, kundeforhold, ind- og udbetalinger og oplysninger om politisk eksponerede personer i Grønland.
16.1. Angiv antal underretninger foretaget til Hvidvasksekretariatet (i Grønland) i 2021.
Antal: _____________________________
16.2. Angiv antal kundeforhold i 2021, som I har kategoriseret som højrisikokunder.
Antal: _____________________________
16.3. Angiv antal spilkonti, der i 2021 er tilknyttet en politisk eksponeret person, en nærtstående til en politisk eksponeret person eller en nær samarbejdspartner til en politisk eksponeret person.
Antal: _____________________________
16.4. Angiv antal gennemførte ind-og udbetalinger (totale transaktioner) i 2021.
Antal totale transaktioner: ______________________________
Nedenstående spørgsmål skal kun besvares såfremt I udbyder landbaseret væddemål i Grønland.
16.5. Er jeres undervisningsmateriale til jeres grønlandske forhandlere og deres ansatte indholdsmæssigt identisk med jeres undervisningsmateriale til jeres danske forhandlere og deres ansatte?
□ Ja
□ Nej
16.5.1. Hvis det grønlandske undervisningsmateriale adskiller sig fra det danske undervisningsmateriale, beskriv da venligst, hvorledes det adskiller sig.
_____________________________
16.6. Er jeres undervisningsmetode(r) til jeres grønlandske forhandlere og deres ansatte identisk med jeres undervisningsmetode(r) til jeres danske forhandlere og deres ansatte?
□ Ja
□ Nej
16.6.1. Hvis jeres undervisningsmetode(r) adskiller sig i Grønland, beskriv da venligst, hvorledes det adskiller sig.
_____________________________
16.7. Er jeres undervisningsmateriale udarbejdet på grønlandsk eller oversat til grønlandsk?
□ Udarbejdet på grønlandsk.
□ Oversat til grønlandsk.
□ Undervisningsmateriale fremgår ikke på grønlandsk.
17. Matchfixing
17.1. Angiv hvor mange alarmer
I har modtaget fra jeres alarmsystem _______________
17.1.1. I tilfælde af, at I ikke har suspenderet et væddemål, når I har modtaget en alarm fra alarmsystemet, angiv da hvorfor.
_____________________________
17.2. Angiv hvor mange alarmer
I har rapporteret til jeres alarmsystem _______________
17.3. Har I suspenderet væddemål på grund af en begrundet mistanke om aftalt spil?
□ Ja
□ Nej
17.3.1. Angiv hvor mange væddemål I har suspenderet på grund af en begrundet mistanke om aftalt spil.
_____________________________
17.3.2. Angiv hvilke(n) begivenhed/begivenheder.
_____________________________
17.3.3. Angiv hvilke(t) væddemål i begivenheden/begivenhederne.
_____________________________
17.3.4. Angiv dato for begivenhed/begivenhederne.
_____________________________
17.4. Angiv hvor mange spilkonti I har lukket eller suspenderet på grund af mistanke om aftalt spil. _______________________
18. Modregningsfri konto
18.1 Angiv det gennemsnitligt indestående for de 50 spillere med flest midler den 31.12.2021.
Angiv beløb ________________
18.2 Angiv indestående på modregningsfri konto den 31.12.2021.
Angiv beløb ________________
19. Inaktive konti
19.1 Angiv antal inaktive konti den 31.12.2021.
Ved en inaktiv konto menes en konto, hvor der ikke har været spilaktivitet indenfor referenceperioden den 1.1.2021 til den 31.12.2021.
Antal inaktive konti ________________
19.1.1 Indestående beløb på det samlede antal inaktive konti den 31.12.2021.
Beløb ________________
20. Beretning om, hvordan I har efterlevet lovens krav.
I bedes oplyse om virksomhedens hovedaktiviteter, og udviklingen heri, samt give en beskrivelse af væsentlige forhold, som har påvirket eller forventes at påvirke virksomheden.
_____________________________
Hvis I er en del af en koncern, skal det beskrives hvilke usikkerhedsfaktorer, der påhviler henholdsvis jer og koncernen.
_____________________________
Oplys om de største begivenheder, som fx kampagner, ændringer i spiludbuddet eller spilplatforme, samt øvrige væsentlige tiltag mv.
_____________________________
Hvad er forventningen til 2022.
_____________________________
21. Domæner
21.1. Hvilke aktive domæner har I ved besvarelsen af årsredegørelsen for 2021.
I bedes angive de domæner, som benyttes under jeres tilladelse til udbud af spil på daværende tidspunkt. I tilfælde af, at I har lukket et/flere domæne(r) i løbet af 2021 skal disse ikke fremgå af besvarelsen.
_____________________________
22. Udbud af spil i app
22.1.Benytter i app(s) til at udbyde spil?
Ved app menes en applikation som benyttes til udbud af spil via mobile enheder.
□ Ja
□ Nej
22.1.1.
Hvis ja, hvad hedder jeres app(s)?
_____________________________
23. Kontaktpersoner
Oplys kontaktpersoner, som skal fremgå af Spillemyndighedens interne systemer. Hvis der er ændringer for kontaktpersoner, som har et ansvarsområde, bemærk at blanket 2-07 ligeledes skal udfyldes.
Selskabets kontaktperson/mail/tlf.nr.
_____________________________
Juridisk kontaktperson/mail/tlf.nr.
_____________________________
Teknisk kontaktperson/mail/tlf.nr.
_____________________________
Ansvarlig for spilsoftware og driften af spil/mail/tlf.nr.
_____________________________
Ansvarlig for økonomi/mail/tlf.nr.
_____________________________
Ansvarlig for overvågning af hvidvask af udbytte og finansiering af terror/mail/tlf.nr.
_____________________________
Ansvarlig for systemændringer/mail/tlf.nr.
_____________________________
Ansvarlig for it-sikkerhed/Mail/tlf.nr.
_____________________________
Tak for besvarelse af årsredegørelse 2021
I vil, hurtigst muligt, indenfor fem hverdage, få tilsendt den udfyldte årsredegørelse til den mail, som fremgår som kontaktperson først i årsredegørelsen. Den vil blive sendt med digital post eller BlueWhale.