To vejledninger opdateret: oplysningspligt ved markedsføring af spil og salgsfremmende foranstaltninger
Spillemyndigheden har opdateret henholdsvis Vejledning om oplysningspligt ved markedsføring af spil samt Vejledning om salgsfremmende foranstaltninger.
Opdateringerne indeholder uddybning af Spillemyndighedens vurdering af spiludbydernes forpligtelser på egne sociale medier, fortolkning af forhøjede odds og loyalitetsprogrammer, samt oplysning om ny retspraksis.
Opdateringerne er foretaget på baggrund af Spillemyndighedens vurderinger i sit løbende arbejde med at føre tilsyn med markedsføring af udbud af spil i Danmark.
Spillemyndigheden opfordrer til, at tilladelsesindehaverne løbende gennemgår deres markedsføring og vurderer overholdelse af den danske lovgivning. I forbindelse med markedsføring på sociale medier opfordres ligeledes til, at tilladelsesindehaver gennemgår eventuelle inaktive profiler, gamle opslag samt coverbillede og profiltekst.
Læs eller download vejledningerne.