Fra 1. september kan man søge om tilladelse som spilleverandør: Se materialet

28, jun 2024

Fra den 1. januar 2025 skal leverandører af spil have en tilladelse fra Spillemyndigheden for at levere spil til spiludbydere med dansk tilladelse til at udbyde væddemål og onlinekasino. Spillemyndigheden åbner for ansøgninger om tilladelse fra den 1. september 2024. Allerede nu er vejledninger og blanketter til brug for ansøgning offentliggjort på Spillemyndighedens hjemmeside. 

På siden ”Spilleverandør” under fanen ”Virksomheder og Foreninger” kan man læse, hvordan man søger en tilladelse som spilleverandør. Her findes blandt andet vejledningsmateriale og blanketter til brug for ansøgningsprocessen:

  • Vejledning om leverandørtilladelser
  • Ansøgning om tilladelse som spilleverandør (Blanket 2-06)
    • Tillæg A - Personlig erklæring (Blanket 2-02) 
    • Tillæg B-2 – Tekniske forhold (Blanket 2-08)
    • Tillæg C – Erklæring fra repræsentant (Blanket 2-04)

Certificering

Spillemyndigheden stiller krav om, at spilleverandørers spil, spilplatform, forretningsgange og forretningssystemer skal testes og inspiceres efter Spillemyndighedens certificeringsprogram af en akkrediteret testvirksomhed, før der kan leveres spil til spiludbydere. 

Spillemyndigheden arbejder på at færdiggøre en ny version af Spillemyndighedens certificeringsprogram for væddemål og onlinekasino. I den nye version er kravene i det nuværende certificeringsprogram opdelt, så det fremgår tydeligt, hvad henholdsvis spiludbyder og spilleverandør er ansvarlig for.

Det nye certificeringsprogram forventes at blive sendt i høring medio juli. Certificeringsprogrammet træder i kraft den 1. januar 2025 og opdaterede standardrapporter vil ligeledes være tilgængelige fra denne dato.

Lancering af ”Spilportalen”

I forbindelse med, at det er muligt at søge om tilladelse som spilleverandør, lancerer Spillemyndigheden en ny portal til håndtering af spilcertifikater. Portalen forventes at være i drift den 1. oktober 2024. 

Ansøgere som spilleverandører vil få udstedt login-oplysninger til spilportalen fra Spillemyndigheden, hvorefter ansøgerne kan uploade informationer og spilcertifikater i spilportalen som en del af ansøgningsprocessen.  

Overgangsperiode for certificering

Både spilcertifikater og øvrige certificeringer, der er foretaget efter den aktuelle version af certificeringsprogrammet, vil fortsat være gyldige. Der er således ikke behov for yderligere certificeringer, hvis en spilleverandørs spil eller spilsystem allerede er testet og inspiceret.

Fra den 1. juli 2025 er det obligatorisk at anvende det nye certificeringsprogram, men det anbefales, at spilleverandører og spiludbydere tager det opdaterede certificeringsprogram i brug så hurtigt som muligt. 

Hvis du har spørgsmål til ansøgning som spilleverandør kan du kontakte Spillemyndigheden via vores kontaktformular.