Fejl ved fornyelse af ROFUS-registrering
For nylig identificerede Spillemyndigheden en fejl ved fornyelse af eksisterende registreringer i Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere (ROFUS). Omkring 1.200 registrerede blev berørt, men fejlen er nu rettet.
Fejlen betød, at personer, der fornyede en ROFUS-registrering, alene fik forlænget sin oprindelige udelukkelse, men ikke blev udelukket fra de nye spil, som siden den oprindelige registrering, var blevet omfattet af ROFUS.
Konkret har det betydet, at nogle spillere fejlagtigt har haft mulighed for at spille på fysiske kasinoer eller købe væddemål i væddemålsautomater.
Ca. 1.200 personer har været berørt af fejlen. De berørtes ROFUS-registreringer gælder nu for alle spil, der var omfattet af ROFUS på den enkeltes fornyelsestidspunkt.
Fejlen er desuden rettet i systemet, så alle fornyelser fremover udelukker den registrerede fra alle spil omfattet af ROFUS på fornyelsestidspunktet.
Herudover har Spillemyndigheden konstateret en fejl i ordningen ”Nej tak til spilreklamer”. Denne fejl er rettet samtidig, så alle borgere, som har fornyet deres registrering i ROFUS efter den 1. januar 2020, nu er tilmeldt den obligatoriske ordning.
Spillemyndigheden kan desuden oplyse, at fejlen er anmeldt til Datatilsynet som et databrud.
Spillemyndigheden gør sig store bestræbelser på at sikre, at ROFUS er en stabil og driftssikker service, som man kan have tillid til. Derfor er det også meget beklageligt, at der har været en fejl i systemet.
Alle personer, der har været berørt af fejlen, vil få direkte besked i e-Boks.
Har du spørgsmål til din registrering, er du velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular.
Du kan altid tjekke din aktuelle ROFUS-registrering ved at logge på ROFUS.nu.