Nyheder i Rofus (Til tilladelsesindehavere)
Som tidligere annonceret, er Spillemyndigheden nu klar til at lancere en række udvidelser i ROFUS. Bl.a. gør vi det muligt for brugerne af ROFUS at sige Nej tak til spilreklamer. Dette betyder for jer, at I kan undgå at sende reklamer til selvudelukkede personer i ROFUS. Dette gøres ved, at I skal foretage servicekald i ROFUS, inden I udsender reklamer.
Servicekaldet I skal bruge er
Input:
GamblerMultiReklameCheck_I
(
*InformationAktørValg*
[
TilladelsesindehaverNavn
|
* SpillemyndighedBrugerIdentifikation *
RessourceNummer
]
)
*SpillerListe*
0{
PersonCPRNummer
}
Output:
GamblerMultiReklameCheck_O
*SpillerListeReklameFravalgt*
0{
PersonCPRNummer
}
I kan max spørge på op til 1.000 personer ad gangen. Ifølge vores tests tager et kald på 1000 personer ca. 2 sekunder. Dette betyder i praksis, at hvis I vil sende markedsføringsmateriale til 20.000 personer, skal servicekaldet foretages 20 gange.
Fra den 13. december 2016 kan I teste servicekaldet i vores ROFUS testmiljø. Såfremt I ikke har en eksisterende testbrugerkonto, beder vi jer om at rekvirere en ny. Såfremt I har en inaktiv testbrugerkonto, skal i anmode om at få genåbnet denne.
I får udleveret fire CPR numre til brug for testen.
Til validering beder vi jer om at sende dokumentation for jeres testresultat til tekniske.spm@spillemyndigheden.dk(link sends e-mail), når I har gennemført testen.
Den 16. januar 2017 skal alle udbydere have testet og være klar til at kunne masseforespørge i ROFUS. Ovenstående servicekald skal anvendes forud for afsendelse af markedsføringsmateriale.
En nærmere vejledning om brugen af masseforespørgselsfunktionen følger snarest.